Högskola

Igår öppnade antagningen till högskolor och universitet inför höstterminen. Sjukt spännande, och galet. Vet var jag vill gå i första hand, vilket känns skönt på något sätt. Att inte vara helt ute och cykla så att säga. Om jag däremot vill börja plugga direkt eller inte.. det får vi allt se. Ändrar mig och velar fram och tillbaka varje dag. Tänker tillbaka på när man skulle söka in till gymnasiet. Kändes just då som världens största beslut, med linjer hit och dit och många skolor att välja mellan. Nu i efterhand kan jag ju konstatera att jag hade kunnat gå var som helst (även fast jag är så otroligt nöjd med EG), och jag inser att det beslutet inte alls skulle komma att spela så stort roll som jag till en början trodde. Funderar över om det kanske kommer kännas likadant nu inför högskolan.. Det finns så många möjligheter och vägar att ta för att nå fram till sina mål. Tror verkligen inte att det är någon större anledning att stressa och överanalysera hela grejen. Kommer man inte in där man vill nu i höst är det bara att planera in annat kul ett år; jobba, resa, gå en kurs, chilla osvosv, vilket jag ärligt talat inte alls hade tackat nej till. Livet handlar inte bara om studier, och det finns ingen anledning att stressa sig igenom alla skolår. Livserfarenheter kan vara minst lika viktiga.

IMG_3704

One thought on “Högskola

Kommentera

