Klotter

Hundra… femton? fjorton? Något i den stilen. Så många dagar till studenten! Riktig nedräkning snart. Något som är väldigt skönt är att jag verkligen ändrat inställning kring allt som rör detta. Från att vara riktigt deppig, bekymrad och allmänt orolig, så känner jag mig nu peppad och lugn över att sluta gymnasiet. Betygen.. visst, jag försöker att motivera mig själv till 100 % att plugga och lägga ner all tid på skolan som behövs, men å andra sidan vet jag innerst inne att jag alltid har och alltid kommer göra mitt allra bästa. Mer än så går inte. Jag behöver inte 22,5, för jag vill inte plugga teknisk fysik. Däremot kan jag tänka mig att jag landar på en relativt högt slutresultat, som jag absolut kommer känna mig nöjd med. Dessutom finns möjligheten att plugga upp vissa betyg i efterhand (host fysik host matte), men även högskoleprovet. Nu när jag börjat göra upp planer inför i höst känns det även ännu bättre. Befinner mig liksom i ett härligt tillstånd nu känns det som. Balans i livet. För kallt och för mycket snö visserligen (tror verkligen inte att vi är gjorda för att leva i ett svenskt vinterklimat), men för tillfället får vi bara ta och leva med det. Grönt är skönt och peace out.IMG_0883

Kommentera

