The unexpected

Jag har funderat mycket på det här. Det oväntade. The unexpected. Det som får våra liv att ändras upp och ner, eller vänder våra tankar i en annan riktning. Vi alla har nog en bild av hur vårt ideal-liv ska se ut. Vi alla har nog några sorts planer inför framtiden. Många har redan nu en idé om vad de i framtiden vill arbeta med, var man vill bo eller hur ens drömpartner ser ut. Självklart tror jag att det är bra att man har en vision om hur man vill ha det. Att ha ett mål att kunna blicka fram mot ger oss en anledningen till att verkligen kämpa. Dock tror jag detta leder till att vi väldigt enkelt stänger ute sin nuvarande omgivning och livssituation. Nu talar jag självklart inte för alla, men jag tror i alla fall att många idag låser sig fast vid bilden av det vi tror är det perfekta livet och låser alla andra dörrar. Problemet är alltså att man går miste om så många chanser som hade kunnat leda till fantastiska framgångar. Kanske blev det inte som du trodde i ditt huvud – kanske blev det något mycket bättre. Det är de oväntade tingen i våra liv som förändrar oss. Vart jag vill komma med detta, är att man inte ska vara rädd för det oväntade. Jag tror på både ödet och slumpen. Vågar vi inte lämna något åt slumpen kommer inget oväntat att ske, men  är det menat att vara så är det. Det handlar bara om att göra det bästa av situationen.

Jag vet inte om det är någon viss fas i mitt liv som fått mig att fundera extra mycket på det här. För nu när jag kolla omkring mig så inser jag.. att allt det bästa har kommit från det jag minst kunde ana.

The best kind of love is with the most unexpected person at the most unexpected time. 

1689711_10203173638050194_786694564_n 2

Kommentera

