Känns lite.. tomt?

Skärmavbild 2014-01-18 kl. 11.34.18Skärmavbild 2014-01-18 kl. 11.36.39

Sitter just nu och stirrar på fysikboken som jag nyss kastade i golvet. Usch, den stör mig verkligen. Grejen med fysik är den att jag tror att det verkligen hade kunnat vara något som intresserat mig (eller åtminstonde vara något som jag hade kunnat göra när jag verkligen inte har något annat för mig) och det inte var för det att det blir ett måste. Fysiken är inget som man bara behöver ägna sig åt innan prov och examinationer, utan det är något som man verkligen måste plugga på några dagar i veckan för att lyckas hänga med. Livet som naturare ni vet. Nästa vecka väntar prov på 10 kapitel, vilket motsvarar 383 sidor. Behöver kanske inte nämna att jag inte ser fram emot kursprovet..?

Vet inte var jag ville komma riktigt.. alls faktiskt. Känner bara att allt kretsar kring skolan just nu, vilket kanske egentligen inte är så oväntat. Det jag menar är väl just det att jag känner mig rätt så tömd på kreativitet. Jag har vissa grejer som måste göras, och tillslut sitter man där kl. 22 på kvällen och inser att man snart borde gå och lägga sig. Känner därför att bloggen är himla bra för mig. Jag behöver verkligen få skriva av mig ibland, leta efter inspiration, bläddra bland fina bilder, fota dagens outfit osv. för att känna att jag faktiskt kan göra saker som jag inte behöver bli betygsatt på från skala A-F. Det här är mitt forum, och jag kan göra vad jag vill här. Dessutom är det väldigt bra att jag tvingar mig ifrån allt annat som sker i omgivningen ibland och bara sätter mig framför datorn och loggar in för att skriva ett inlägg. Jag är en människa som verkligen behöver få utlopp för den estetiska och kreativa sidan ibland, vilket jag egentligen tror att alla behöver. Det är viktigare än vad man tror att få göra andra saker som inte handlar om vetenskap. Bara ett litet break lixom.

Nu känner jag att fysikbokens röda färg bränner mig i ögonen, så det kanske är lika bra att ta tag i det trots allt. Rasten är slut!

Kommentera

