Trotsar fysikens lagar

IMG_5772

 

Funderade över om jag skulle publicera en Oman del 2 nu, men tyckte att det kändes en aning ointressant. Självklart kommer jag att publicera bilder i massor från resan, men känner att de inte behöver vara olika ”delar”. Jag kan ju lägga upp några fina bilder lite då och då, när det passar, och när jag känner för det..

What a cold day! Inte mycket till värme här inte. Snälla ta mig till en varm plats! Vill just nu bara ligga i en hängmatta med en solhatt på huvudet, en himla bra bok i ena handen och en citronjuice i den andra. Istället sitter jag nu hemma och ska snart ta tag i fysiken. Problemet med fysiken som vi just nu håller på med (Relativitetsteori och Partikelfysik) är att jag inte tror på det jag läser. Jag kan t.ex. inte förstå att om man färdas i en snabbare hastighet, kommer man att åldras långsammare. Det här med att personer som färdas i olika hastigheten får olika synsätt och att man därför tycker att samma händelse tar olika lång tid, är något som jag inte heller kan ta in. Alltså, om du beger dig ut i rymden med en hastighet upp mot ljusets hastighet och kommer tillbaka efter 40 jordår, kommer du endast att ha åldrats några få år. Jag förstår inte. Jag vill inte förstå. Jag vill inte acceptera! Det känns som att jag bara sitter och lyssnar och lär mig om massa hittepå. Vågar jag då verkligen trots Mr. Einteins teorier..? Nej, och därför blir jag ändå tvungen att försöka förstå mig på fysikens alla fenomen.

Kommentera

