Party in class

Skärmavbild 2014-01-16 kl. 17.19.47

Idag bestämde jag mig för att ha på mig mina paljettshorts i skolan. Jag bryr mig verkligen inte så mycket om do’s and don’t’s när det kommer till kläder. Gillar istället att sticka ut lite. Många personer, där även inräknat många av mina vänner och andra i min omgivning, tror jag har svårt för den delen. Att sticka ut, att helt enkelt befinna sig på okänd mark, kan absolut kännas väldigt obekvämt ibland. Anledningen till det är ju helt enkelt att man inte liknar någon annan. Helt plötsligt står man där med kläder som ingen annan har på sig, och man blir rädd för att bli dömd.  Vissa skulle kanske säga att det absolut inte passar sig att ha paljettshorts i skolan. Men vet ni vad. Om man känner sig snygg i något, vilket kan vara allt från ett par rosa byxor till en grönglittrig tröja.. så tycker jag att man ska ha på sig det. Jag imponeras verkligen utav de som vågar, och uppmuntrar andra till att göra det. Nej, trångsynta människor har jag väldigt svårt för.

I vote partyshorts. 

Kommentera

