Oman del 1

IMG_5331IMG_5374IMG_5338IMG_5339IMG_5334IMG_5378IMG_5333IMG_5393IMG_5422IMG_5483IMG_5332IMG_5463IMG_5387Ja, vad hände den första dagen? Härligt poolhäng kan man sammanfatta dagen med. Beundrade den otroligt vackra stranden och det fina hotellet, som från havet såg ut som ett litet slott på en öde ö. Stränderna är nämligen helt öde. Jag minns hur jag blickade åt höger, och bara såg sand. Jag vände sedan blicken åt vänster, och ser där en ensam människa driva runt några hundra meter bort. Mäktig känsla.

Dagens höjdpunkt? Kamelerna! Eller är det dromedarer..? Jag låg på solstolen och läste en bok, när jag plötsligt kände en otroligt äcklig stank.. av bajs. Kikade upp ur boken som jag var djupt nergrävd i och blickar bort mot stranden, där jag ser en hel flock av kameler driva runt. Vilka stiliga djur! Blev helt förälskad. Jag vill ha en kamel när jag blir stor. 

One thought on “Oman del 1

Kommentera

