Coats

Skärmavbild 2013-11-18 kl. 15.35.08

 

Jag vill ha en snygg kappa. En riktig perfekt en, som självklart ska sitta som en smäck och vara fin, men även kunna agera vinterjacka under kallare perioder. Tyvärr är den kombinationen svår att hitta. Själv använder jag alltid dunjacka under vintern, av den enkla anledningen att allt annat är för kallt. Dock är de flesta dunjackorna raka motsattsen till fagra. Buuhhh. 

Jag tog mig därför tiden att kolla hur kändisar klär sig under vintern. För även då tycker jag att de lyckas hålla sig chica utan större ansträngning. Givetvis var det ingen av varken Olivia Palermo, Alexa Chung, Chiara Ferragni, Sofi Fahrman osvosv. som klär sig med tjocka dunjackor. Nejnej. Och inte heller går de runt i UGGs eller andra fula boots. Då slog det mig. Självklart har de möjligheten att klä sig så snyggt under vintern eftersom att de inte bor i ett sådant kallt land som sverige, utan i varmare temperaturer utan blöt och slaskig snö. De behöver inte leta efter en tjock jacka och vattentåliga skor, utan kan hålla sig till snygga kappor, jackor och nettare skor. Alltså.. det vill jag också! Jag är ingen vintermänniska, jag känner mig helt fel och ful i det klimatet. D-vitamininstaget är på noll under den perioden, likaså energin som utstrålas från en själv. Nej, vintern är inget för mig. Jag vill ju gå runt i chica kappor och snygga skor!

Kommentera

