Vendela

Skärmavbild 2013-11-13 kl. 18.52.12

 

Jag tycker att namnbetydelser, stjärntecken och horoskop är otroligt intressant. Jag är född i stjärntecknet jungfru, och utan att gå in för mycket på detta, så kan jag konstatera att jag är en riktigt typisk jungfru. Perfektionist, arbetsmyra, öga för detaljer, oroar sig oftast en aning för mycket och bryr sig väldigt mycket om personer i ens omgivning.. Tänkte att det kunde vara kul att kolla upp mitt namns betydelse också. Glatt överraskad blev jag när jag insåg att Vendela inte endast betyder något tråkigt på tyska – det finns även en slags vit ros som heter Vendela! Hur kan jag ha missat detta? Otroligt fina blommor. Kanske något att ha i brudbuketten? We’ll see.

Kommentera

