Fresh lime meringue cupcakes

DSC_2229DSC_2233

Så igår gick jag och funderade över vad jag skulle baka. Då kom jag ihåg att jag för ett år sedan fått en vääldigt härlig bakbok ”The Primrose bakery” av min syssling. Där finner man olika recept på mäktgia cupcakes, till frukostbakverk, tårtor osv. Jag bläddrade igenom boken, och fastnade för fresh lime meringue cupcakes. Alltså, citroncupcakes, med en klick lemoncurd innuti, och maräng frosting. Resultatet då? Jag lärde mig en och annan sak om dess tillvägagångssätt. Insåg att man för bäst resultat skulle behöva riktiga muffinsformar, inte en muffinsform i metall. Dessutom hade jag ingen spritsel, men det blev riktigt bra ändå. Oj vad goda de blev (men mäktiga). En härlig smakuplevelse. Mmmm. Receptet kommer upp inom kort om så önskas, för detta måste provas.

One thought on “Fresh lime meringue cupcakes

Kommentera

