Tea cups

Skärmavbild 2013-08-07 kl. 11.17.55Skärmavbild 2013-08-07 kl. 11.17.23

Har sedan länge länge länge varit en tefantast. Under vissa perioder har det blivit upp mot 8-10 koppar om dagen, då det känns helfel att inte ha en kopp stående bredvid mig. Det roliga med att dricka te, är att man får en anledning att köpa hem fina tekoppar! Mina favoritkoppar kommer från Spode, vilket ni ser på bilden längst upp till vänster. Spode är Englands äldsta porslinstillverkare, och har ett väldigt brett sortiment med olika koppar, fat och tallrikar. Älskar de fina mönsterna i vitt och blått, men jag gillade även de på bilderna längst ner. Verkligen fina!

Den första koppen fuktar mina torra läppar.
Den andra bryter min ensamhet.
Den tredje koppen letar sig in till mina torra inälvor.
Den fjärde ger mig en lätt svettning.
Den femte renar mig.
Den sjätte för mig till de odödligas rike.

– Estrid Ericson, grundare av Svenskt Tenn

Kommentera

