Vad ska man köpa?

Jag fick en fråga från en läsare som undrade om hon kunde få lite inspiration inför shopping i New York. Självklart är jag bara glad att jag får hjälpa till! Jag har varit i New York två gånger, och i Chicago en gång, men städerna liknar varandra på väldigt många sätt. En sak som jag alltid har i bakhuvudet när jag åker dit är att jag ska försöka att köpa lite annorlunda/udda/roligare kläder. Utbudet är ju betydligt mycket större där än i Sverige, så jag tycker att det är lika bra att passa på när man ändå är där. Så vad menar jag med ”annorlundare kläder”? Joo, lite mer personligare kläder, lite kreativare, som man kanske inte varje dag stöter på hemma. Himla svårt att förklara.. men oftast så vet man när man ser ett plagg att ”den vill jag ha”. Ett bra ställe att besöka är Century 21 och Forever 21, där man kan investera i otroligt fina kläder till billiga priser. Ett personligt tips från mig är att leta efter snygga klänningar, vilket man alltid kan ha anvädning utav, t.ex. på middagar, fester, eller bara till vardags.

Jaa, alla har ju helt enkelt olika stilar, men oavsett vad man tycker är snyggt och inte, så tycker jag att det är kul att passa på att köpa kläder som man inte alltid får chansen att köpa hemma. En bra grej med att köpa kläder till bra priser är att man vet att man kan slänga den efter ett tag om man inte gillar plagget längre, utan att få ångest. Hoppas att du fick lite inspiration och att du får en riktigt härlig resa!

DSC02125

One thought on “Vad ska man köpa?

Kommentera

