Svar från frågestunden! – Del 1

Har du bra betyg?

Jag är väldigt väldigt nöjd!

Vilken är den perfekt outfiten enligt dig? Kram älskar dig blogg!

Tack så mycket! Den perfekta outfiten för mig, är en outfit som jag känner mig bekväm i. Ett par snygga byxor och en söt topp eller tshirt sitter aldrig fel.

Planer för framtiden?

Efter gymnasiet kanske det blir att jag åker till USA som au pair. Annars fortsätter jag med min utbildning, troligtvis på läkarlinjen.

Vad har du för märkes väskor?


Lite olika. Dior, Louis Vuitton, See by Chloé, Marc Jacobs.

 Hade du A i alla ämnena? Hur kunde du ha det? Pluggade du mycket? Bästa pluggtips?

Jag hade näst intill A i alla ämnen. Jag är en person som ställer otroligt höga krav på mig själv, och nöjer mig inte försen jag nått mitt mål. Jag prioriterar skolan högt, och lägger ner mycket tid på det, vilket jag tror är något man måste göra för att kunna få så pass höga betyg. Det är trots allt de som kommer vara avgörande när man söker universitet. Men självklart ska man inte låta skolan ta över ens liv, utan håll det till en ”männsklig” nivå.

Kan du göra fler videobloggar?

Absolut, speciellt nu i sommar kommer jag att kunna ägna mer tid åt det.

Favorit doftljus?

Åhh, den är lite tricky.. Men det blir nog bli Durance doft ”Ambre”

Har du ett Balenciaga armband? Gillar du det?

Jag har ett beiget Balenciaga armband med nitar på, som jag köpte inne på N. Schuterman för kanske 2 år sedan? Jag älskar det!

Äger du något från Louis Vuitton? Kan du visa din bag collection?

Ja, det gör jag. Kan visa i ett annat inlägg.

Bästa filmen du någonsin sätt?

Life of Pi eller The Impossible!

Vilka plagg är ett måste i din garderob?

Ett par bra jeans och en simpel vit t-shirt.

Vad består dina outfits vanligtvis utav? Hur tänker du när du när du ska välja kläder och hur matchar du allt? PoK super fin blogg

Jag klär mig i sådant som jag känner mig bekväm i. Oftast bär jag ett par skinny-jeans med en simpel topp. Det funkar alltid! Dock försöker jag att variera lite, och inte påverkas så mycket av min omgivning. Det är lätt att hamna i ett mönster, där kläderna består utav Hollister boot-cut jeans med en Odd Molly blus (och visst kan det också vara snyggt!). Jag älskar ”silk-pants”, och andra loosen-up byxor. Supersnyggt till en t-shirt eller chic collegetröja. Många basplagg i garderoben gör att man lätt kan variera och kombinera på många olika sätt. Det krävs inte i själva verket inte jättemycket för att få till en bra outfit. En annan sak som jag tycker är kul, är om man blandar billigt med en aning dyrare plagg, t.ex. ett par Seven jeans med en Zara blus!

Favorit affärer?

HM, Zara, Forever 21, och tro det eller ej, men jag har investerat i riktigt fina saker på Monki. Lågpriskedjor for the win!

En uteplats att drömma om

DSC_1732DSC_1731DSC_1724DSC_1730

 

Ovanför ena stranden i Juan les Pins/Cap d’Antibes såg jag en otroligt mysig terass. Med utsikt över det klarblå havet, såg jag hur man kunde sitta under söta rosa parasoller som dinglade när det blåste, och njuta utav doften av blommorna och kanske läsa en bok. Det såg så fantastiskt ut! Otroligt fint och väldigt mycket min stil. Härligt härligt. Och inte nog med en härlig uteplats – även husen var ju himla underbart!