En upplevelse i sig

BOL1MSDCAAE1N8f.jpg-largeBOL1WGECIAIineJ.jpg-largeBOL1StwCUAABQBY.jpg-largeBOL1ZCLCQAAHSHH.jpg-large

 

Vägen ner till starnden är en upplevelse i sig. Fina växter, trevliga människor, charmiga vägskyltar (ja, till och med dem dras min uppmärksamhet åt). Varför har vi det inte så i Sverige? 

Jaume Plensa – Nomade

DSC_1542DSC_1564DSC_1540DSC_1580

 

Ja visst låter det lite som ett fancy klädsmärke av något slag..? Men icke sa Nicke. Vid hamnen nere i Antibes finns det en staty som består utav ihopsatta bokstäver. Denna har vi klättrat i som galningar, trots skylten som tydligt sa..DSC_1579

 

Ojojoj vad jag skrattade där uppe. Åt situationen. Här står jag, Vendela Enström på snart 17 år, i en staty gjord av bokstäver, i Antibes. På darriga ben och ett stadigt grepp runt stabila bokstäver (ja, det gällde att se till så att man klev på bokstäver som inte var rundade, och där med livsfarliga) lyckades jag ta mig upp till knäna. Vägen ner var en kamp. Se bild 2. De andra bilderna på min nedfärd ska vi inte tala om..