Fluid of life

BLB7G6sCQAAxLcN.jpg-large

 

”The young coconut gives us a true treasure: fresh clear coconut juice. Take a sip – it’s mellow and so wonderfully refreshing. A little sweet, very mild, and with a hint of coconut.. This juice is an experience.”

Idag provade jag alltså detta kokosvatten från Dr. Antonio Martins. Jag har aldrig riktigt varit så förtjust i det. Har försökt mig på att dricka det ett flertal gånger i Thailand, men de var aldrig sådär iskalla som jag ville ha dem. Så vad blev min respons till detta coconut water? Well, till en början smakade det inge vidare. Men efter att ha tvingat mig själv till att ge den ett till försök så måste jag säga att det bara blev bättre och bättre. Jag tror att man vänjer sig vid smaken efter ett tag. Jag vill ju så gärna kunna dricka det, eftersom att det är något bland det nyttigaste man kan dricka. Helst ska man dricka ca. 5 kokosnötter varje dag. Dock kan det ju bli svårt, men jag får se till att köpa en coco juice med jämna mellanrum. Värt att prova!

Kommentera

