En paus på balkongen

DSC_0450DSC_0454

 

Nu sitter jag på vår lilla balkong och avnjuter en latte och turkisk yoghurt med keso och bär. Mums! Efter en dag som endast bestått av nationella prov (kemi och engelska som gick.. hyffsat) tycker jag att jag förtjänar en liten paus. Man mår verkligen inte bra av att stressa så här mycket över skolan. Nu i ettan har jag haft Mental Träning som individuellt val, vilket jag tror har varit välbehövligt. Det handlar om personlig utveckling, och om hur man ska bli medveten om vem man är, hur man fungerar och reagerar till olika saker. Dessutom handlar det väldigt mycket om Mindfullness – att leva i nuet och inte stressa över saker som har hänt eller kommer att hända. Ja, jag vet – till en början lät det väldigt flummigt. Men nu har jag börjat inse hur mycket denna kurs faktiskt gett mig. Något som vår lärare ständigt pratar om är vikten i att ge tid åt sig själv, att kunna koppla bort från allt, och bara vara här i nuet. Det är precis vad jag ska göra nu! 

Kommentera

